LoyalToday

Det er ingen hemmelighed, at detailhandlen har svære tider både i de større og de mindre byer i Danmark – faktisk i hele Europa. Det er vigtigt at tænke nyt og innovativt, hvis man skal holde liv i bymidterne.

Det vil Sorø Handel & Service gøre noget ved og vi er så heldige, at EU var med på vores idé og støtter vores projekt.

VORES PROJEKT: VI VIL STYRKE DEN LOKALE HANDEL VIA ET DIGITALT FÆLLESSKAB.

Det kommer fremover til at handle rigtig meget om fællesskab og lokal forankring, hvor butikker, serveringssteder mv. skal rykke tættere sammen for at lokke kunderne til at handle mere lokalt.

Det er på mange måder bæredygtigt at handle lokalt! Byer er sociale fællesskaber, hvor alle typer af mennesker har deres plads som beboere, medarbejdere, kunder, foreningsmedlemmer mv., og rigtig mange mennesker har deres daglige berøringsflade med andre mennesker i dette fællesskab. Derudover ligger der rigtig mange arbejdspladser i de lokale butikker, som også er flittige sponsorer til de lokale foreninger, tombolaer mv.

Mere lokal handel vil desuden styrke den lokale økonomi, når pengene bliver i byen. Når de lokale kunder kan samle deres indkøb i byen via den nye platform, så støtter de dermed byen som helhed, samtidig med de sparer porto og kørsel ud af byen. Derudover giver platformen de lokale butikker et langt billigere alternativ til egentlige webshops, og den lokale handel mindsker desuden brugen af de store mængder transport og emballage, som handel på udenlandske hjemmesider medfører.

Fremtidens lokal-handel kræver imidlertid nytænkning, og derfor er Sorø Handel & Service gået i samarbejde med en IT-iværksættergruppe med at udvikle LoyalToday platformen, der skal understøtte fællesskabet og den lokale handel. Iværksættergruppen er firmaet bag BeanClub, der var en lightudgave af LoyalToday lavet alene til kaffesteder, og som fungerede i årene 2019-2023, og som nu fungerer som en velafprøvet prototype for den nye platform.
BeanClub-app’en har med succes været brugt i en lokal kaffebar i Sorø, og netop derfor er Sorø blevet ”udviklingsby” for LoyalToday platformen i tæt samarbejde med iværksættergruppe. Udviklingspotentialet er stort, da platformen kan udbredes til hele Danmark efterfølgende (og evt. også til andre lande).

LoyalToday – en helt ny digital platform, der skal være med til at styrke og fremme den lokale handel i større og mindre byer. LoyalToday skal skabe mere trafik i de lokale butikker ved en nem og hurtig ”klik-og-hent” løsning med et enkelt betalingssystem og et loyalitetsprogram, der inspirerer kunderne til at handle lokalt igen og igen.

LoyalToday er perfekt til de mindre erhvervsdrivende, der måske ikke har ressourcer til en egentlig webshop, mens de større butikker med webshops kan bruge LoyalToday til at lave lokale tilbud, pakketilbud mv. Derudover kan platformen benyttes af gårdbutikker og foreninger – f.eks. kan en handelsstandsforening sælge billetter, stande, støtteprodukter mv. via platformen nemt og billigt.

Det helt nye i denne form for platform er fællesskabet mellem byens butikker! Den lokale handelsstandsforening kan fungere som ”paraply” for byens butikker, som hver især får deres egen shop på platformen. På den måde kan byens butikker i fællesskab inspirere kunderne til mere lokal handel ved fælles markedsføring på tværs.