Den 1. august 2002 købte Brian Christensen sin charmerende og traditionsrige herretøjsbutik i Storgade af Søren Glud. Og der var ingenlunde tale om en pludselig indskydelse.
Brian Christensen havde dengang været førstemand hos Søren Glud i 16 år, siden 1986, og han kendte derfor hver eneste kvadratcentimeter af butikken.
Brian Christensen begyndte hurtigt at drømme om mere plads til flere mærkevarer og et større udvalg. I 2011 kunne han overtage ejendommen i Storgade, som har fire lejemål. Så der blev bygget om og udvidet, endda ad to omgange. Og butikken, der endte på 325 kvadratmeter, fik navnet ”Sir Brian”.
Som der står at læse i magasinet Jul i Sorø 2019, behøver den lokale borger at følge bare lidt med i lokalaviserne, før det tydeligt ses, at ”Sir Brian er med på mærkerne”. Nøjagtigt som butikkens slogan lyder. Brian bestemmer nemlig selv, hvilke mærker skal udgøre sortimentet, eftersom han ikke er afhængig af nogen kæde.
Ifølge historien i Jul i Sorø 2019 er Sir Brian også blevet en del af Facebook-universet. Hvor han og det øvrige personale promoverer butikkens sortiment på video.
Samtidig med på denne måde at tiltrække mange af de unge kunder, sørger Sir Brian også hele tiden for, at ”det traditionsrige og nostalgiske univers bevares i lokalerne, således at de ”go’e, gamle” og trofaste kunder stadig føler sig godt tilpas”.
Derudover har Sir Brian/Brian Christensen i alle sine år som selvstændig haft elever. Han sætter en stor ære i kontinuerligt at lære unge mennesker op. Og følge det tætte samarbejde, som opstår under elevforløb.
Men ifølge Jul i Sorø 2019 er det ikke lige til at gå ind fra gaden og blive elev hos Sir Brian. Her følger så navnene på en stribe uddannelser, som der kræves mindst én af, f.eks. STX, HDF og EU’s. Hermed sikres den sædvanlige høje standard i forretningen – også når det gælder om at servicere kunderne.