Sæt pris på din by – køb lokalt

Kære medlemmer

Coronakrisen har vendt op og ned på vores samfund, detailhandel, og dermed også på vores fælles initiativ; Sæt pris på din by – køb lokalt.

Kampagnen og ’Køb lokalt dagen’ skulle have været gennemført her i maj måned, men da landet blev lukket ned, blev datoen udskudt.

Den lokale detailhandel er kritisk ramt af nedlukningen og har derfor mere end nogensinde behov for at invitere byens borgere tilbage i gaderne og butikkerne. Lige nu åbner flere og flere butikker op, og flere byer ønsker derfor lokal opmærksomhed hurtigst muligt.

Derfor er det blevet besluttet at starte kampagnen op allerede primo maj juni, når cafeer, restauranter har fået mulighed for at åbne op igen. Konkret sendes kampagnepakkerne ud til byerne, og lokalaviserne opstarter omtalen der.

Derved bliver det muligt for byen og butikkerne med slagkraft at kommunikere; ’Stå sammen om vores by – støt og køb lokalt!’.

Lige så snart forsamlingsforbuddet bliver ophævet, gennemfører vi selve ’Køb lokalt dagen’ med fællesevents i byen og særlige butiksaktiviteter. Vi styrer efter en lørdag i september og kommer hurtigst muligt tilbage med en bekræftelse på denne dato.

Det betyder samtidigt, at kampagnematerialerne kan anvendes hen over sommeren helt frem til selve ’Køb lokalt dagen’.

Kampagnen skydes i gang i uge 23 tirsdag 2. juni
Sæt pris på din by – køb lokalt dag lanceres som en længerevarende kampagne nu og her, og først kulminerer med en festdag, når regeringen ophæver forsamlingsforbuddet. Vi håber, at det vil kunne ske i starten af september. – SOHS har selvfølgelig budt ind med ønsket om arrangementet afholdes den 19. september, hvor Sorø også afholder Folkemøde.

Kampagnepakkerne (udsmykning til byer og butikker) er meget snart på vej ud til Jer medlemmer, så de kan levere det gode budskab på en festlig måde.

Der er iværksat en redaktionel omtale i uge 21, 22 og 23 om Sæt pris på din by – Sorø. Artiklerne bliver bragt i Dagbladene og Sorø Avis. Samtidig indrykker Sorø Avis annoncer UB med samme budskab. Der er blevet udarbejdet flere varianter af digitale display-annoncer, som du/I frit kan anvende på jeres digitale platforme fra uge 22 og frem.
Når vi får de sidste detaljer og materialer på plads hører I fra os..

Mvh. Bettina – Frisør Acapella og Claus – Sorø Avis